Monday, April 11, 2011

soal rindu

Mana mungkin aku menangkis segala perasaan rindu ini. Walaupun sekelumit. Bilakah ini semua akan berakhir ?  Berat rasa hati ini menanggung lalu terimbas detik-detik kita bermesra. Segala air mata derita, sedu sedan ketawa kita kongsi bersama. Perpisahan mengajak aku berbicara soal rindu. 


Dalam setiap hela nafasku yang ada hanyalah kamu, dalam setiap detak jantungku yang ku sebut hanyalah namamu. Terkesima membaca ? Sakit otak aku buat ayat Bahasa Melayu yang berbunga-bunga ni. Susah belajar sastera. Bukan bidang aku. Kadang-kadang aku geli membaca ayat yang aku tulis itu. Lantas dengan secepat kilat, aku mengambil baldi, lalu aku memuntahkan segala yang tersekat di tengkuk aku. Hijau warnanya. Haha. Pengotor. Ya, aku akui. 


Jadaah hareem rindu apa nya kau ni Jiha ? Dah angau ke ? Rindu pakwe ke ? Ya, aku merindui  seseorang. Sangat-sangat. Tak nak guna ketat-ketat. Geli aku. Wek. Hijau lagi. 


Aku rasa yang buad aku rindu Dakina Dalina nih, sebab dia mesej aku, cakap rindu aku. hehe. Terharu. Memang dia patot dia rindu aku, sebab aku lah sumber makanan dia. Roti Gardenia yang aku beli dekat koperasi kolej Mawar, habis dia sapu. Sekali dengan jems strawberry. Aku punya jugak. haha. Tapi itu bukan lah benda yang aku nak mengungkit. Sama sekali tidak. Adat hidup di kolej. Aku mengerti. Barang aku, barang kau jugak. Tapi Dalina lain, ayat dia, " Jiha, barang kau, barang aku jugak, barang aku, barang aku. -,- haha.


Banyak hal yang aku kongsi dengan dia, tapi dia lagi banyak. Sebab terlebih satu hal makan. Ok, aku gurau. hehe. Tapi aku suka sakat dia pasal makan. Sebab ayat dia kalau pagi-pagi bangun, " waaaahh, laparr nya. Jom turun makan ". Kalau time aku kenyang aku buad tak layan je. Tapi kalau aku lapar jugak, aku mengiya je lah. hihi. Kadang-kadang aku yang kejutkan dia bangun untuk makan. Jahat kan. 


Overnight bersama, hangout sama-sama, main kano, jogging, karok lagu Ramlah Ram, berebut bilik mandi, study law sama-sama, pinjam meminjam baju, kasut. Kalau aku ada masalah kawan ke, masalah berat badan ke, memang aku rujuk dia. Dia boleh jadi pendengar setia. Terima kasih Dalina. Toche-toche. Hilang kau, tak hilang makanan aku. hehe. Cancel yang tu, hilang kau, hilang lah seri. 





Aku harap sangat aku dapat sebilik lagi dengan kau bila sambung degree law ni. Harap muet kita sama-sama lepas ya. Amin. Kali ni aku tak kira duduk tingkat berapa pun, asal sebilik. Tak kisah tingkat 4 yang menggunung tinggi. Sebilik dengan kau, fira, dan ina. Kita belajar betol-betol kali nih. Setiap hujung minggu kita jadikan katil fira sebagai meja kita study bersama lagi. Setiap hujung minggu jugak kita jadikan laptop ina sebagai movie kita.


Wah, happy nya time tu kan ? Sumpah aku rindu saat tuh. 


Till then ya, Salam satu HATI






No comments:

Post a Comment